Annons:
Etikettallmänt
Läst 2176 ggr
pentti01
2/18/16, 6:25 PM

Bygga med små barn.

Jag är sugen på att bygga modelljärnväg tillsammans med barnbarnen .    Vilken skala lämpar sig bäst ?  Det vore bra om det fanns gott om bilar och övrig deko. till detta.  Vill köpa allt begagnat . Vad behöver man förutom lok, vagnar, räls och växlar ?  Lik eller växelström?

Annons:
Taggeman
2/22/16, 11:39 PM
#1

Det som är enklast o tåligt är Märklin o det som har växelström är lätt att bygga med o skala HO. Finns mycket att köpa på blocket.

Ett start sett kostar nog inte så mycket. Kolla på tradera vad dom enklare start sätten kostar.  Gissar att det går att få för ca 500kr.

Hur gamla är barnen (inte det gamla)? För det är lite pillrigt att få det fungera så dom bör va lite äldre.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

pelle68
3/23/16, 10:49 PM
#2

Bra förslag Taggeman. Använd gamla corgi, matchbox och majorette som bilar så kommer du billigt undan. Inga exakta skalor men vilket barn bryr sig om det är lekbart. Lycka till!

kallepudas
4/13/16, 8:25 PM
#3

Denna startsats köpte jag till min lille son när han fyllde 3 år. 

Märklins vanliga c-räls och väldigt hållbara grejer som tåls att lekas med.🙂

http://www.trainshop.se/n/productinfo.php?product=440

pentti01
7/1/16, 12:57 AM
#4

Oj, ursäkta,, har glömt kolla era svar,, dumt 😞,,

Barnen är nu 4 och 6 år. De är duktiga på att bygga div. smågrejor . Morfar får väl ta det svåraste 😎Hur farligt är det med strömmen för dom?  Tanken är ju också att det kan bli skoj att ta med dem ut o handla delar från någon butik 🙂

pelle68
8/6/16, 5:03 PM
#5

Jag har aldrig fått någon "stöt" av märklins tåg. Strömmen är ofarlig. Upstår en kortslutning bryter termosäkringen. Du kan byta "skala" genom att sätta större hytter på loken och göra nya vagnsidor. Då har du ett smalspår.

Upp till toppen
Annons: